Ford Pro Electric SuperVan
Ford představil první elektrifikovanou kapitolu v historii legendárních SuperVanů. Na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu ukázal extrémně výkonný prototyp s názvem Ford Pro Electric SuperVan.
Čtyři elektromotory ve spojení s 50kWh baterií, opatřenou kapalinovým chlazením, a speciálním řídicím systémem udělují elektrickému SuperVanu výkon 1471 kW (2000 k), díky němuž vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za méně než dvě sekundy. Také podvozek vznikl speciálně pro Electric SuperVan a je dimenzovaný pro jízdu na závodních okruzích, využívá však i některé komponenty z nedávno představeného E-Transitu Custom, což je první čistě elektrická verze nejprodávanější dodávky na evropském trhu.* Ze sériových vozů Ford pochází rovněž palubní systém Ford SYNC s dotykovou obrazovkou, rozšířený o funkce související se specifickými vlastnostmi elektrického SuperVanu.Ford Pro Electric SuperVan je prototyp existující v jediném exempláři. Tým Ford Design měl proto zcela volnou ruku a mohl navrhnout extravagantní vůz, jehož vzhled na sebe strhává pozornost a odráží extrémní dynamický potenciál elektrického SuperVanu. Výrazně rozšířené lemy blatníků, svalnatý styl a speciální zbarvení tvoří dohromady nejextrémnější interpretaci designového tvarosloví Transitu, zatímco elektrický pohon dal návrhářům více svobody než spalovací motor se svými nároky na zástavbu a chlazení.
První SuperVan byl představen v roce 1971. Vzhledově vycházel z Transitu Mk. 1, ale poháněl ho uprostřed uložený motor ze závodního Fordu GT40. Stejný vzorec se zopakoval v případě SuperVanu 2. Pod laminátovou kopií karoserie Transitu Mk. 2 se ukrýval motor Cosworth V8 o výkonu 434 kW (590 k) ze závodního vozu Ford C100. SuperVan 3 pak kombinoval podobu modernizovaného Transitu Mk. 3 s motorem Cosworth HB o výkonu 478 kW (650 k), který jinak poháněl tehdejší monoposty Formule 1.
Tento SuperVan vám bohužel nenabídneme. Pokud ale máte zájem o některý ze sériových vozů, klikněte prosím na Chci nabídku.